Tylösegling

Klubbarna som syns från Tylön

Ringarna på vattnet når in i varje hamn.
Eskader segling till Anholt är i full gång (på pappret).
Hur kan Vi lyckas med att få med så många båtar som möjligt.
Vissa vill starta som omväntlys och andra vill bara njuta av denna segling som kommer bli "segla kickoff 2010"

Visningar: 12

Svara på detta inlägg

Inlägg i den här diskussionen

Jag fick frågan om det är ok att hänga på även om man har motorbåt. Självklart får man det, var mitt svar.
Tyvärr ser det ut som att det inte blir någon segling till Arnholt för vår del, Lill grabben fyller år, (men har inte gett upp hoppet riktigt än)
Får upplev ön en annan gång.
Anmälnings antalet ser ju rätt klent ut, hoppas det blir fler.
Här i norr ligger dom flesta båtarna på land....
Lite för kall vinter....
Synd då det finns ett skapligt intresse....
Mitt deltagande är lite väderberoende :)
Intresset för att räkna ut starttider verkar inte så stort så vi skippar den biten.

Vi ses på ön - håll utkik efter Tylösegling-flaggorna! Hoppas att det blir fler än de fem som anmält sig.
Sjögurkan har fått en ny motor i vinter och är under uppstart, men nu är det så att Anholt måste vänta för denna båts besök.

Nu är det så och jag kan bara skriva F-n också.

Hoppas Ni som seglar får en kanon helg, eller är Ni med på ett senare datum detta år.

//pg
Ett senare datum verkar vara det enda rätta. I Falkenberg har inte många båtar kommit i sjön och det är fortfarande kallt. Jag får förhoppningsvis i min båt på onsdag men hur kul e det att segla själv från Falkenberg till Anholt i en 707:a......
Hmm tråkigt med manfall. Libelle med crew håller dock kvar bordsbokningen på Molevitten. Det var ju flera veckor sedan sjösättningen nu. Vi får väl se om det blir fler. Wicke är anmäld iallafall.
Till eskadersegling hör en del snack på VHF-en. Föreslår att vi använder kanal 68 med 72 som reserv. Har någon en annan åsikt är detta rätt forum för diskussion.
Det är uppfattat!
Vådret gör att vi ställer in vår segling. Beklagar.
Vi på Libelle seglade och njöt! Det var lite kallt men vi var rätt klädda och hade inte ont av det. Hemseglingen på fredagen var en riktig höjdare! Till och med lite sol på slutet.

Bilder och mer detaljer på http://www.libelle.se/anholt-tur-och-retur

RSS

Medlemmar

Sponsorer

© 2012   Created by Johan Sölve.   Drivs med tekniken bakom .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor