Tylösegling

Klubbarna som syns från Tylön

Om Vi vore ett stort antal seglare på varje regatta så är det ok att utesluta vissa seglare bara för att man glömt att anmäla sig till tylöcupen.

Petter Norrgren på Banner 30 seglade själv ner till Båstad för att köra Kölsvinet och som ingår i Tylöcupen.

- Då bemöts man med att man glömt att anmäla sig till Tylöcupen och sina två andra platcer räknas inte.

- Men att köra runt med en Starkpilsner i näven utan flyte tyg är visst vad som hyllas.

Nä, skärpning Ni som var med och låt Banner Petter med besättning få ta sin andra plats i cupen.

Peter Gustafsson Skallkroken

PS. jag undra hur vissa tänker. 

Visningar: 12

Svara på detta inlägg

Inlägg i den här diskussionen

Fråga till Peter.
Tycker du att man ska vänta med att anmäla sig till sista sekund,och då endast om man har fått ihop de vassaste seglarna till besättning ?
Och om man inte får tag i rutinerade gastar så väljer man att inte ställa upp!
Jag tycker att du bör fundera över vilka konsekvenser det skulle bli om även vi andra börjar agera som PHU-Bannern.Hur många kommer då att vara med på seglingarna? Tycker du att man måste toppa besättningen för att vara med ?
Vi har efter diskussioner under dagen enats om att lägga in Petter Norrgren med Banner 30 Puh i resultatlitan som därmed alltså blir tvåa. Prislistan ändras dock inte.
Det är ju ingen som bestämmer över Tylösegling och Tylöcupen utan detta gör vi tillsammans, så detta har förankrats i majoriteten av de deltagande klubbarna utan några invändningar.

Det är faktiskt inte helt tydligt i inbjudan till Tylöcupen att det krävs separat anmälan. Det är dock ingen tvekan om att Petter hade för avsikt att delta i cupen, och syftet är ju att få med så många som möjligt i kappseglingarna.

Anmälan till Tylöcupen krävs för att det ska vara hanterligt att administrera det hela. Kravet kommer att bli tydligare framöver för att undvika liknande misstag. Vi är alla nya på denna formen och vi får helt enkelt känna oss fram lite.

Nu lägger vi detta bakom oss och kör vidare mot en rolig säsong med många lyckade seglingar!
Förklaring när det gäller mitt inlägg ang."Anmälan Tylöcup".
Pratat med Johan Sölve idag och fick höra att "Banner Petter" får tillgodo räkna sig resultatet från Kölsvinet till Tylöcupen.
Vad som gör mig upprörd, varför inte alla Kölsvins-deltager är automatiskt blir med i Tylöcupen.
Resultat listan efter säsongen borde vara på drygt 70-80 deltagare. Oavsätt om man är anmäld själv eller inte.
Det är ju detta som gör att folk lockas med på att segla mer och mer.

Bara för att det finns ett visst antal som är tävling intresserade så räcker inte detta till.

Vi alla vill bli fler på våra seglingar och tyvärr så kanske det skall till ett regelverk för att inte det skall bli en massa utskällningar som man får höra efter åt.

Sen fanns ju förklaring till att vissa inte har anmält sig till Jubileums seglingen. ( vede börade har inte någon båt hemma då).

Är det någon som tog illa vid sig så kan han/hon ringa mig (070-5595006).

/pg
Jo då jag tycker med att Petter ska få behålla sina poäng om han ämnar delta i tylöcupen.

Men jag var med på prisutdelningen när Stellan informerade om läget,och där hördes inga protester eller röster om detta.

Det är ju inte så svårt att säga till på plats.

Jag blir illa berörd när en i besättningen istället i efterhand väljer att använda nedsättande komentarer som

- Men att köra runt med en Starkpilsner i näven utan flyte tyg är visst vad som hyllas.

om en av Halmstads bästa och mest engagerade kappseglare, för att framföra sin sak här på internet.

Jag hoppas på lyckade kappseglingar för alla oss Tylöcupare i sommar / Jonas
Hela konceptet med Cupen bygger på frivillig anmälan, inte på att alla som seglar automatiskt blir anmälda ovetande bara för att få upp deltagandet.Om någon ska skärpa sig måste det vara den representanten för Tylöcupen (Segling) i skallkroken, som inte fått ut informationen till seglarna och dessutom seglar ombord på den icke anmälda båten. Nej ge istället grabbarna stor cred för anmälningsystem, flaggor och priser. För alla bittra orättvist behandlade seglare finns Karlavagnen i P4, dit kan ni ringa på 099-110 80 och få tala ut, stället för att döda den här portalen....
Tackar för tipset om P4.
Vi ses i Falkenberg och själv hoppas Vi på ett stort deltagar fält 2010.

//pg Sjögurkan.

RSS

Medlemmar

Sponsorer

© 2012   Created by Johan Sölve.   Drivs med tekniken bakom .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor